A digitális történetmesélés feladatának igen tanácstalanul ugrottam neki. A tágabb értelemben vett téma nem okozott nagy fejtörést, mivel mindenképpen egy irodalmi művet szerettem volna feldolgozni, hiszen szerintem ez a videós módszer az egyik legalkalmasabb arra, hogy meghozzuk a diákok kedvét az adott mű elolvasásához. Rövid gondolkodás után a választásom végül Madách Imre drámájára, Az ember tragédiájára esett.
Ezelőtt még soha nem találkoztam a Windows Movie Makerrel, a program ingyenes letöltése után azonban nagyon könnyen rájöttem a kezelésére. A felülete nagyon egyszerű és letisztult, illetve az volt a benyomásom, hogy hasonlít az Office programok kezelőfelületére, így bátran mertem próbálgatni a lehetőségeket,
A megfelelő források felkutatása után a legtöbb időt a filmrészletek vágása vette igénybe, de ez is inkább csak a mennyiség és nem a bonyolultság miatt volt hosszadalmas.
A legnagyobb nehézségeim a narrációs szöveg feltöltéséből adódtak. Mivel a számítógépemen a mikrofonom épp nincsen használható állapotban, a telefonom segítségével próbálkoztam többször. Sikertelenül. Végül egy harmadik eszköz segítségével sikerült elsőre elfogadható minőségben felvenni a narrációt, és beilleszteni a filmbe. A jövőben nem valószínű, hogy szeretnék ilyen narrációkat készíteni, mivel szerintem sokkal hatásosabb, ha az órán élőben mondom el a szükséges információkat, akár a videó többszöri megállításával.
Számomra nagyon érdekes feladat volt ez a digitális történetmesélés, és nagyon hasznosnak tartom magyar nyelv és irodalom illetve idegen nyelv tanításának szempontjából is. A jövőben mindenképpen szeretnék majd ezzel a technikával élni az óráimon, mivel így sokkal érdekesebbé és szemléletesebbé tehetem az adott témát a diákjaim számára. Nagyon hasznosnak tartom, hogy ezek a videók könnyen elmenthetőek és tárolhatóak, így egy jól elkészített filmen akár "generációk is felnőhetnek" az iskolákban.
Annak ellenére, hogy ez a videóm majdnem 20 perc hosszúságú lett, nem érzem soknak, hiszen szinte teljesen lefedi a dráma történetét, így azoknak is lesz róla némi fogalma, akik a kezükbe sem vették a könyvet. A film levetítése közben való alvást, vagy egyéb tevékenységet elkerülendő mindenképpen adnék olyan feladatokat, amikre a válaszokat a videóban találják meg. Így remélhetőleg mindenki figyelne, esetleg még jegyzetelne is. Házi feladatként olyan, a művel kapcsolatos kérdéseket tennék föl, amik a videóban nem szerepelnek, így mindenkinek kötelessége lenne a kezébe venni a művet és legalább belelapozni.
Azt gondolom, hogy ezekkel a módszerekkel azok a gyerekek is valamelyest megfoghatóak, akik az irodalomban egyáltalán nem jártasak és/vagy érdekeltek. Egy ilyen videó és a hozzá tartozó foglalkozás alapján már fel lehet építeni akár egy sikeres érettségi feleletet is anélkül, hogy végig kellett volna szenvedni a diákok számára sokszor érthetetlen és bonyolult szerkezetű művet.
Az ember tragédiájáról készített filmem itt tekinthető meg.